Multe companii de astăzi raportează că acordă prioritate beneficiilor acordate angajatilor sau chestionează în mod regulat angajații pentru a le urmări satisfacția. Dar, în realitate, implicarea angajaților este în criză. Anul acesta, rata de implicare a angajaților din Romania a scăzut la 34%, conform studiului efectuat de noi. Managerii și lucrătorii din domeniul sănătății au experimentat cea mai abruptă scădere, care este probabil să afecteze producția multor companii. Este esențial să fie clar de ce contează implicarea angajaților pentru a înțelege impacturile potențiale ale acestei tendințe.
Beneficiile implicării angajaților
Beneficiile implicării angajaților sunt surprinzător de largi, variind de la siguranța la locul de muncă până la prețurile acțiunilor. Mulți dintre acești factori sunt interconectați, făcând implicarea angajaților un predictor puternic al succesului unei organizații. Beneficiile de implicare a angajaților includ următoarele.
1. Cifra de afaceri mai mică
Angajații care nu sunt implicați în munca lor sunt probabil să caute în altă parte. Și din moment ce costă de la jumătate până la dublul salariului anual al unui angajat pentru a le înlocui – ca să nu mai vorbim de impactul mai puțin tangibil asupra moralului și productivității personalului – concentrarea pe implicarea angajaților poate produce economii majore de costuri pentru organizații.
2. Stresul redus al angajaților
Este posibil ca angajații mai puțin implicați să se simtă mai stresați, iar stresul scade implicarea, creând o spirală vicioasă care poate fi greu de întrerupt. Stresul costă companiile americane 300 de miliarde de dolari pe an, potrivit Institutului American de Stres. Prin urmare, reducerea stresului și creșterea angajamentului aduce dividende.
3. Scăderea motivatiei
Angajamentul scăzut și stresul necontrolat pot duce la motivatiei, o stare caracterizată parțial prin incapacitatea de a se conecta cu munca. Îmbunătățirea angajamentului angajaților îi poate ajuta să împiedice angajații să ajungă în acea stare, din care poate fi dificil să se recupereze.
4. Productivitate crescută
Nu este surprinzător faptul că angajații care se simt implicați în munca lor depun mai mult efort, iar companiile lor culeg recompense. Forța de muncă angajată este cu 17% mai productivă, potrivit Gallup, ceea ce are implicații majore atât asupra profitabilității, cât și asupra longevității organizației.
[CITEȘTE: Explorați 15 idei de implicare a angajaților.]
5. Angajament mai mare al angajaților
Pe lângă producția crescută, angajații implicați sunt, în general, mai dedicați viitorului organizației lor. Asta înseamnă că au mai multe șanse să pună timp și energie în sarcini care nu sunt la fel de ușor de măsurat, dar care au un impact mare. Acestea pot include formarea de noi angajați și dezvoltarea unor procese mai eficiente.
6. Serviciu mai bun pentru clienți
Angajații implicați sunt mai aliniați cu misiunea și obiectivele companiei, ceea ce înseamnă că interacțiunile lor cu clienții sunt mai potrivite pentru brand. În plus, este posibil ca clienții să-și vadă pozitivitatea față de organizație. Implicarea este direct legată de experiențe îmbunătățite ale clienților și, de asemenea, poate crește loialitatea clienților în timp.
7. Colaborare îmbunătățită
Angajații care se simt conectați cu compania lor și cu colegii lor au mai multe șanse să simtă un sentiment de camaraderie și să colaboreze eficient cu colegii lor. Acest lucru, la rândul său, promovează implicarea între semenii lor, creând un ciclu pozitiv.
8. Scăderea absenteismului
Absenteismul poate îngreuna serios capacitatea unei companii de a-și îndeplini misiunea. Companiile cu implicare ridicată au un absenteism cu 81% mai mic decât companiile cu implicare scăzută. Aceasta este o diferență cu un impact clar asupra productivității și rezultatelor.
9. Locuri de muncă mai sigure
Accidentele la locul de muncă pot avea consecințe tragice și pot reprezenta un risc uriaș pentru reputație și financiar pentru organizații. Deoarece angajații implicați tind să acorde mai multă atenție muncii lor și să se simtă mai împuterniciți să vorbească despre preocupări, este mai puțin probabil ca aceștia să își asume riscuri care pot duce la răniri. De aceea, companiile din quartila superioară pentru implicare au cu 70% mai puține accidente decât companiile din quartila de jos.
10. Mai puține greșeli
Într-o notă similară, angajații dezactivați au, de asemenea, mai multe șanse să facă greșeli costisitoare în munca lor. Dacă personalul dvs. nu se simte dedicat organizației și rolurilor lor, nu este la fel de probabil să facă eforturi suplimentare pentru a se asigura că munca lor este perfectă.
11. Creșterea vânzărilor
Angajații implicați sunt mai productivi și mai susceptibili de a construi relații puternice cu clienții, ceea ce se traduce direct în vânzări cu 20% mai mari. Aceasta este o cifră care poate face sau distruge cu ușurință o companie.
12. Venituri mai mari
Vânzări și productivitate mai ridicate, împreună cu cheltuielile reduse din cifra de afaceri și greșelile angajaților, duc în mod natural la creșterea veniturilor. Am a descoperit că companiile foarte implicate sunt cu 21% mai profitabile decât concurenții lor mai puțin implicați.
13. Sănătate mai bună a angajaților
Angajații care nu sunt implicați în munca lor sunt mai susceptibili de a suferi de sănătatea fizică și mentală negativă, ceea ce poate scădea și mai mult productivitatea și poate crește costurile unei organizații. Pe de altă parte, angajații care se simt pozitiv în ceea ce privește locurile de muncă sunt mai susceptibili de a experimenta o bunăstare sporită și de a avea energie pentru comportamente care promovează bunăstarea, cum ar fi exercițiile fizice.
14. Prețuri mai mari ale acțiunilor
Toate beneficiile legate de productivitate și moralul angajaților ale angajamentului ridicat dau roade și pentru acționari. Dintre companiile cotate la bursă, cele cu cel mai mare angajament prezintă câștiguri pe acțiune cu 147% mai mari decât concurenții lor mai puțin implicați.
15. Leadership mai eficient Implicarea angajaților este adesea transmisă de sus în jos.
De fapt, percepțiile angajaților despre managerii lor pot reprezenta până la 70% din diferențele în implicare. Aceasta înseamnă că, atunci când managerii sunt foarte implicați, relația lor pozitivă cu compania poate avea un impact enorm asupra performanței generale.
16. Platformă de recrutare mai puternică
Angajații foarte implicați sunt grozavi pentru a atrage clienți, dar sunt și un instrument puternic de recrutare. Angajații fericiți au mai multe șanse să răspândească un mesaj pozitiv despre compania lor în rețeaua lor. Iar cei care caută un loc de muncă care percep niveluri ridicate de implicare au mai multe șanse să dezvolte o impresie pozitivă despre un potențial angajator. Având în vedere numeroasele beneficii ale angajării angajaților, companiile care acordă prioritate sănătății și fericirii la locul de muncă sunt susceptibile de a avea rezultate pozitive în general.
În cele din urmă, angajații implicați sunt un instrument puternic pentru a crește veniturile și a poziționa compania pentru mulți ani de succes.
Lucrezi pentru a îmbunătăți implicarea angajaților? Una dintre cele mai puternice moduri de a menține angajații în compania ta este să demonstrezi angajamentul față de dezvoltarea lor.
Contactați amc360.ro astăzi pentru a afla cum putem construi programe de formare online a angajaților care să dezvolte abilitățile angajaților dvs., sporind în același timp implicarea.
Comments