15 idei și strategii de implicare a angajaților care funcționează

septembrie 8, 2022
Category: Educatie,Populare

Conform multor valori, ne confruntăm cu o criză de implicare scăzută a angajaților. În raportul său din 2021,  am constatat că 80% dintre angajați nu sunt implicați sau sunt „dezangajați în mod activ” la locul de muncă. Și acest lucru costă economia globală peste 8 trilioane de dolari în productivitate pierdută în fiecare an. Pe o piață competitivă a talentelor, implicarea scăzută este probabil să conducă la scaderea cifrei de afaceri și la diminuarea rezultatelor companiei. Pentru a prospera în viitor, organizațiile ar trebui să acționeze rapid pentru a crește și a menține angajamentul pozitiv în rândul angajaților.

De ce este importantă implicarea angajaților

Implicarea angajaților nu numai că prezice ratele de rotație (care poate fi costisitoare), ci și performanța. Creșterea ratei de implicare a unei companii la doar 70% poate fi transformatoare și se poate dovedi un factor semnificativ pentru creșterea profitului. Pe de altă parte, este puțin probabil ca angajații stresați și deconectați să performeze la apogeul lor. Acest lucru poate avea un impact negativ grav asupra rezultatului final al organizației.

Idei pentru implicarea angajaților

Având în vedere importanța creșterii angajamentului, nu este de mirare că companiile caută exemple de strategii de implicare a angajaților. Următoarele tactici pot ajuta organizațiile să construiască un angajament durabil, pe termen lung, care generează profit și satisfacție.

1. Investește în formarea angajaților Investiția în perfecționarea sau recalificarea angajaților trimite un semnal puternic.

Demonstrează angajaților că angajatorul lor apreciază munca lor, le observă potențialul și intenționează să-i mențină la bord pe termen lung. Nu este surprinzător faptul că LinkedIn Learning a descoperit că 94% dintre angajați vor rămâne mai mult timp în compania lor dacă sunt dispuse să investească în dezvoltarea lor. Organizațiile pot fie să creeze programe interne de formare, fie să-și trimită angajații prin programe externe specifice, cum ar fi acele oferte www.amc360.ro.

2. Recunoașteți munca angajaților

Să le arăți angajaților pe care îi prețuiești și îi apreciezi (și munca pe care o fac) este esențial pentru o implicare mai mare. Cercetările arată că în echipele cu performanțe înalte, angajații primesc de cinci ori mai multă recunoaștere pozitivă decât critici – un raport care menține motivația ridicată, încurajând în același timp creșterea. Recunoașterea publică (cum ar fi un manager care laudă eforturile unui raport direct într-o întâlnire a echipei sau a întregului personal sau într-un buletin informativ intern) este deosebit de eficientă. Companiile cu culturi deosebit de puternice o pot duce și mai departe. De exemplu, evidențiază „Steaua lunii” pe site-ul său web pentru ca lumea să o vadă.

3. Reevaluați în mod regulat compensația

În mediul de astăzi cu inflație ridicată, angajații sunt foarte conștienți de orice deconectare între salariile lor și creșterea costului vieții. Pe măsură ce prețul pentru orice, de la locuințe la gaz, crește, nu este surprinzător faptul că angajații sunt mai susceptibili de a-și urmări cu atenție salariul în raport cu piața îngustă a muncii. Companiile care nu reușesc să-și mențină remunerația competitivă se pot confrunta atât cu demisii, respectiv cu rate ridicate de renunțare. Dar cei care măresc salariile și oferă bonusuri atunci când este cazul au mai multe șanse să-și păstreze angajații.

4. Oferiți beneficii care contează

Angajații se bazează pe compania lor pentru nevoi precum asigurarea de sănătate și bani de concediu. Prin urmare, nu este surprinzător că un pachet puternic de beneficii poate fi un factor major al loialității angajaților. Potrivit Paychex, 39% dintre angajați raportează că mai mult timp liber plătit le-ar crește loialitatea companiei. Între timp, 23% au plasat o poliță de asigurare de sănătate privata în fruntea listei de dorințe. Pentru mulți angajați, beneficiile precum concediul pentru creșterea copilului sau accesul la furnizori de servicii medicale de calitate sunt esențiale pentru satisfacție.

5. Identificați căile de crestere in carieră

Angajații care își pot imagina un viitor în cadrul organizației lor sunt mult mai puțin probabil să plece și sunt mai probabil să se implice pe deplin în rolul lor. Ca una dintre ideile lor de implicare a angajaților, managerii ar trebui să lucreze îndeaproape cu subordonații lor direcți pentru a identifica potențialele domenii de progres. Apoi ar trebui să ofere resursele și îndrumările necesare pentru a-i ajuta pe angajați să-și progreseze în cariera.

6. Oferiți opțiuni flexibile de lucru

După ce pandemia de COVID-19 a demonstrat că putem face multe locuri de muncă eficient de acasă (și a estompat și mai mult granițele dintre muncă și viața personală), este mai important ca niciodată ca angajații să își poată face treaba fără a se epuiza. Companiile care oferă opțiuni precum munca la distanță sau hibridă, săptămâni de lucru comprimate sau orele flexibile vor vedea probabil o implicare și loialitate sporită a angajaților. Aceste măsuri indică, de asemenea, angajaților că conducerea companiei lor are încredere în ei pentru a-și face treaba fără micromanagement.

7. Ajutați angajații să înțeleagă imaginea de ansamblu

Pentru ca angajații să se simtă conectați cu companiile lor, trebuie să înțeleagă misiunea organizațională și ce rol joacă în ea. Organizațiile ar trebui să se asigure că misiunea lor este clară, reflectă munca depusă și se aliniază cu prioritățile companiei. Potrivit Societății pentru Managementul Resurselor Umane (SHRM), managerii joacă, de asemenea, un rol central în transmiterea eficientă a misiunii companiei către angajații lor și ajutându-i să o conecteze la rolurile lor.

8. Alocați timp dedicat pentru învățarea angajaților

Majoritatea angajaților apreciază oportunitatea de a învăța noi abilități și de a-și construi setul de instrumente pentru carieră. Dar poate fi dificil să profitați la maximum de inițiativele de îmbunătățire și recalificare în timp ce desfășurați o muncă solicitantă. Companiile pot spori participarea angajaților la programele de învățare și dezvoltare, reducând în același timp stresul, prin acordarea de timp dedicat în timpul zilei sau săptămânii de lucru pentru programele de formare. Ar trebui să reducă volumul de muncă al angajaților pentru a se asigura că participanții au o lățime de bandă adecvată.

9. Construiți grupe de învățare

Organizațiile pot mări beneficiile perfecționării și recalificării, permițând angajaților să învețe și să crească împreună. Forumurile (fie ca întâlniri în persoană sau online) pentru angajații care urmează cursuri de formare sau programe similare oferă ambele un spațiu pentru a împărtăși idei și pentru a pune întrebări. Sunt, de asemenea, o oportunitate de a aprofunda conexiunile cu colegii. Pentru un impact maxim, companiile ar trebui să ia în considerare recrutarea unui participant actual sau trecut la programul de formare pentru a conduce sesiunile de discuții. Organizațiile pot mări beneficiile perfecționării și recalificării, permițând angajaților să învețe și să crească împreună.

10. Prioritizează transparența și încrederea

Angajații doresc să simtă că conducerea lor are încredere în ei. În mod similar, doresc să înțeleagă situația și perspectivele companiei lor. Culturile corporative deschise care împărtășesc valori cheie, cum ar fi câștigurile, precum și informații mai puțin pozitive, cum ar fi preocupările privind creșterea, sunt mai susceptibile de a genera implicare. Buffer, o platformă de planificare a rețelelor sociale, postează public toate salariile și modul în care le calculează, ca parte a eforturilor sale de a construi o cultură a deschiderii. Deși nu toate companiile vor dori să meargă atât de departe, majoritatea pot beneficia de o anumită măsură de transparență sporită.

11. Înțelegeți valorile și preferințele angajaților

În timp ce abordări precum creșterea compensației și oferirea de flexibilitate sunt susceptibile de a oferi beneficii la nivel general, este, de asemenea, important să luați în considerare preferințele individuale ale angajaților. Unii angajați, de exemplu, se pot bucura de mai multă recunoaștere publică pentru munca lor. Alții pot prefera o abordare mai liniștită. În mod similar, unii angajați sunt mai sensibili la feedback-ul critic, în timp ce alții preferă ca managerii lor să fie sinceri în opiniile lor. Unele companii folosesc inventarele de personalitate pentru a evalua metodele de comunicare preferate ale angajaților, dar doar solicitarea este mai simplă și nu are niciun cost.

12. Oferiți oportunități de feedback

Atunci când angajații simt că le lipsește vocea în cadrul companiei lor, implicarea este probabil să scadă. Oferirea de oportunități formale și informale pentru ca aceștia să împărtășească idei și chiar să critice operațiunile organizației ajută la construirea unui sentiment de proprietate în cadrul companiei, sporind atât implicarea, cât și productivitatea. Combinând instrumente precum sondajele pulsului și conversațiile personale, unu-la-unu, pot oferi oportunități de feedback la scară.

13. Furnizați instrumentele potrivite

Pentru ca angajații să facă cea mai bună muncă, trebuie să aibă instrumentele potrivite. Aceasta include nu numai hardware, cum ar fi computerele și telefoanele, ci și software-ul modern și funcțional pentru a îndeplini funcții cheie și pentru a colabora mai bine cu colegii. Pentru a reduce frustrarea în rândul angajaților, companiile ar trebui să identifice cele mai simplificate opțiuni pentru a urmări progresul proiectului, a se întâlni virtual și nu numai. Nimeni nu vrea să-și petreacă timpul cu introducerea de date duplicat. Prin urmare, este esențial să aduci diferite departamente și echipe pe aceeași pagină.

14. Oferiți oportunități de a construi conexiuni semnificative

Atunci când angajații se simt conectați cu colegii și colegii lor, implicarea va crește. Companiile ar trebui să acorde prioritate oportunităților pentru personal pentru a construi relații reale – nu doar spărgătoarea de gheață din trecut. Ernst and Young, de exemplu, a avut un succes impresionant în construirea de grupuri de resurse pentru angajații care împărtășesc identități variind de la origine etnică la gen până la statutul parental. Această abordare poate ajuta companiile să construiască un sentiment de comunitate în cadrul organizației. Tacticile de mai jos, cum ar fi crearea de canale pentru ca angajații să partajeze fotografii cu animalele lor de companie sau să discute despre echipele lor sportive preferate, pot, de asemenea, să meargă un drum lung.

15. Model de limite de muncă-viață

Echilibrul dintre viața profesională și viața privată este mai mult decât un simplu cuvânt la modă; este o cheie pentru satisfacția și performanța angajaților. Cu toate acestea, majoritatea angajaților se vor lupta să mențină un echilibru sănătos dacă nu este modelat și încurajat în întreaga organizație. Managerii ar trebui să se simtă încurajați să limiteze comunicările cu subordonații direcți la orele de lucru ori de câte ori pot și să încurajeze cât mai multă flexibilitate.

Liderii organizaționali pot modela acest comportament ținând cont de modul în care comunică cu colegii lor și demonstrând un angajament față de viața în afara muncii (de exemplu, luând vacanța alocată și folosind-o efectiv pentru a deconecta). Implicarea angajaților nu poate fi construită peste noapte. Dar companiile care iau notă de ideile și strategiile de implicare a angajaților colegilor lor și își dezvoltă propriile abordări unice pentru construirea unei culturi durabile vor fi răsplătite din plin.

Perfecţionarea şi recalificarea ca idei de implicare a angajaţilor

Sunteți interesat să utilizați perfecționarea și recalificarea ca una dintre strategiile dvs. de implicare a angajaților?

Programează o întâlnire pentru a afla despre parteneriatul cu amc360.ro pentru a dezvolta programe online predate de experți de top în domeniile lor.

Comments