Ce este managementul afacerilor? Cum să fii un bun manager

septembrie 9, 2022
Category: Business,Educatie

“O mulțime de bucătari strică bulionul”, spune zicala.

Dar dacă acești bucătari ar lucra în echipă?

La fel, atunci când vine vorba de afaceri, nu există un substitut pentru munca în echipă. O afacere este o afacere cu mai multe fațete care necesită cercetare, planificare și execuție atentă, iar toate activitățile conexe trebuie gestionate eficient. Puterea unei organizații și potențialul acesteia de a genera venituri impresionante depind în mare măsură de calitatea managementului care, la rândul său, are un impact semnificativ asupra valorii sale pe termen lung.

Pentru mulți, acest lucru poate suna ca ceva pe care l-au auzit în repetate rânduri. Cu toate acestea, managementul afacerii implică mult mai mult decât credem. Pentru a prospera în lumea provocatoare a finanțelor, marketingului și antreprenoriatului avem nevoie de seriozitate. Așadar, să aprofundăm mai mult managementului afacerilor.

Ce este managementul afacerilor?

În cei mai simpli termeni, managementul afacerii se referă la coordonarea și administrarea activităților, sarcinilor și resurselor pentru a atinge un obiectiv stabilit. Aceasta implică adesea supravegherea și formarea personalului, supravegherea operațiunilor de bază și proiectarea infrastructurii companiei pentru a o optimiza pentru viitor.

Potrivit experților, cheia administrării operaționale a afacerii este atingerea unui echilibru între gestionarea muncii și talent. Competentele tehnice vă câștigă respectul colegilor dvs. ca manager, dar este nevoie de mult mai multe abilități pentru a susține acest respect. În plus, succesul managerial necesită consistență, comunicare, empatie, formarea și cultivarea unor relații de lucru semnificative. Împreună, astfel de calități duce la o strategie eficientă de management al afacerii.

Care este diferența dintre administrarea și managementul afacerilor?

Chiar și pentru cei mai experimentați profesioniști, managementul și administrarea afacerilor pot părea termeni interschimbabili. Atât un manager, cât și un administrator, asigură buna funcționare a unei companii pentru atingerea obiectivelor și adăugarea de valoare. Dar există diferențe subtile între cele două roluri care implică responsabilități și competențe diferite.

Administrația afacerilor este profund implicată în aspectele mai tehnice ale afacerii, cum ar fi operațiunile, finanțele, vânzările și marketingul – esențialul conducerii unei întreprinderi. Datorită acestui fapt, administratorii se specializează adesea într-un anumit domeniu pentru a obține un set de competențe de bază necesare în mod special pentru acel sector. Pe de altă parte, managementul afacerilor se concentrează mai mult pe organizarea și gestionarea resurselor unei organizații, inclusiv a talentului. Mai simplu, este mai centrat pe oameni și se bazează în mare măsură pe abilitățile personale ale cuiva.

Managerii sunt comunicatori excelenți, deschiși către inovație și lideri care sunt responsabili pentru asigurarea productivității angajaților. Competenți în gândirea critică și rezolvarea problemelor, ei stabilesc viziunea companiei și se străduiesc să ofere tot ce e mai bun pentru a ajuta compania să atingă și să depășească așteptările.

4 abilități pe care trebuie să le aibă managerii de afaceri de succes

A deține o afacere nu este un lucru rău. Dar ceea ce poate cere mai multă competență este gestionarea oamenilor și tocmai asta necesită în primul rând un manager. Nu numai că trebuie să devină abilități de bază, cum ar fi comunicarea, gândirea critică și elaborarea de strategii, dar ar trebui să posede și ceva în plus care să îi deosebească. Iată ce credem noi că este.

1. Empatie

După cum a spus Harper Lee, „Nu înțelegi niciodată cu adevărat o persoană până nu vezi lucrurile din punctul ei de vedere”.

Managementul afacerii nu se referă doar la asamblarea și motivarea unei echipe; ci presupune să obții tot ce este mai bun. În acest sens, este esențial să ne amintim că fiecare individ diferă în ceea ce privește mediul educațional și profesional, etica în muncă, stilurile de comunicare, motivația și personalitatea înnăscută. Fără empatie, managerilor le este imposibil să-și înțeleagă cu adevărat angajații și să implementeze o abordare managerială de succes.

2. Responsabilitate

Una dintre cele mai importante îndatoriri ale unui manager este să tragă angajații la răspundere pentru greșelile lor și să îi ajute să se îmbunătățească. Acest lucru nu numai că asigură performanța întregii organizații, dar este și dovada că îți pasă suficient de mult de creșterea personalului tău pentru ca ei să-și dezvolte competențele. A fi consecvent și a primi feedback sunt modalități utile de a reduce disconfortul care poate însoți conversațiile dificile sau situațiile legate de responsabilitate.

3. Negociere și Rezolvarea Conflictelor

Potrivit profesorului I M D Business School, George Kohlrieser


“Conflictele sunt sângele vital al organizațiilor pentru a ajunge la performanță”


La un moment dat, o echipă inteligentă este obligată să se confrunte cu diferențe creative, fie că este vorba de strategie sau de implementare. Sarcina unui manager este de a rezolva astfel de conflicte și de a facilita colaborarea, schimbul și crearea de rețele, toate cu un sentiment de bunăvoință și respect pentru obiectivul comun. Stabilirea unui stil managerial merge mult în astfel de negocieri și este un pas către decizii reciproc avantajoase.

4. Prezența executivă

Adesea privită ca o trăsătură înnăscută, mistică, în realitate, prezența executivă este o abilitate foarte apreciată care poate fi cultivată cu multă practică. Referindu-se la capacitatea cuiva de a inspira încredere, prezența executivului este esențială în toate ierarhiile și evidențiază potențialul de creștere. Pentru managerii, este imperativ necesar, deoarece consolidează autoritatea cuiva și, prin urmare, impune respect și, de asemenea, conferă echipei un sentiment puternic al stimei de sine. Atribute precum elocvența, calmul și o percepție ascuțită sunt esențiale pentru construirea unei prezențe executive impecabile.

Responsabilitățile unui manager

Până acum, este clar că managementul afacerii presupune o varietate de roluri și abilități care lucrează împreună pentru a asigura coerența operațională. Având în vedere acest lucru, responsabilitățile unui manager pot fi:

1. Stabilirea așteptărilor și a obiectivelor

Stabilirea unor obiective clare este primul pas. În plus, este, de asemenea, important să le transmitem angajaților același lucru într-o manieră persuasivă, una care să-i motiveze să evolueze și să asigure excelența.

2. Organizarea și delegarea muncii

După ce a stabilit sarcinile, un manager eficient le împarte în bucăți și delegă munca departamentelor sau angajaților. Sarcina lor este să asigure coeziunea între toate departamentele unei organizații și să se asigure că sarcinile sunt îndeplinite la termenele stabilite. Managementul competent poate ajuta la optimizarea afacerilor, la reducerea costurilor și a timpului și la îmbunătățirea productivității generale a companiei.

3. Motivarea, instruirea și supravegherea personalului

Adunarea și conducerea unei echipe către un obiectiv comun necesită ca managerii să interacționeze cu diferite tipuri de indivizi și să îi instruiască. Ei trebuie să fie, de asemenea, supraveghetori competenți și să ofere critici constructive după cum este necesar. În plus, managerii urmăresc performanța echipei lor în timp; aceasta îi ajută să identifice punctele forte și punctele slabe ale fiecărui membru și să ia măsuri pentru realizările viitoare.

Vrei o carieră în managementul afacerilor?

Managementul afacerilor este unul dintre cele mai bine plătite locuri de muncă din lume. Numai în mai 2021, salariul mediu anual pentru funcțiile de conducere a fost de peste 100.000 EUR, cel mai mare salariu dintre toate ocupațiile majore.

Mai mult, Uniunea Europeană prevede o rată de creștere a ocupării forței de muncă de 9% în funcțiile de conducere între 2023 și 2030. Aceste rate de creștere atât de ridicate sunt determinate de apariția constantă a unor noi afaceri și de extinderea celor care sunt deja înființate.

Dorești o carieră în managementul afacerilor?

Pe platforma noastră amc360.ro poți consulta cursurile noastre online pe această temă! 

Comments