Marketingul digital îți poate oferi o carieră cu un potențial mare. Pandemia a accelerat trecerea afacerilor către digital și a restabilit mesajul că marketingul digital rămâne indispensabil pentru creșterea viitoare a afacerilor din toate industriile. În plus, conform unui raport recent al Uniunii Europene angajarea managerilor de marketing va crește cu 9% până în 2024, mai mult decât media tuturor ocupațiile. Creșterea se datorează utilizării rețelelor sociale și a marketingului pe internet.
Ceea ce face din marketingul digital o carieră extrem de căută. În UK, în 2021, erau 2 milioane de noi locuri de muncă in mediul digital și, totuși, există un deficit de competențe digitale într-o serie de industrii. Aceasta înseamnă că nevoia de consultanți în marketing digital depășește oferta – poziționând din nou această carieră pe primul loc. În ceea ce privește salarizarea, potrivit unei platforme de recrutare online în calitate de manager de marketing digital, puteți câștiga aproximativ 40.000 euro pe an.
Dacă te întrebi cum să îți construiești propria strategie de marketing digital, iată cinci moduri care vă vor ajuta să optimizați publicitatea prin canale online pentru un marketing digital de succes:
1. Marketing prin e-mail:
Ar putea părea o formă învechită de conectare cu oamenii, dar rămâne cel mai eficient canal de marketing – clasându-se peste marketingul pe rețelele sociale, SEO și marketingul afiliat. Acest lucru se datorează faptului că e-mailul are o bază de utilizatori de peste 4 miliarde de persoane, iar numărul va crește în fiecare an. Marketingul prin e-mail are, de asemenea, o rentabilitate uimitoare a investiției de 38 EUR pentru fiecare leu cheltuit. Asta pentru că ne păstrăm căsuța de e-mail mult mai puțin aglomerată decât conturile noastre de pe rețelele sociale. Este atât personal, cât și necesar pentru o productivitate ridicată la locul de muncă. Spre deosebire de marketingul pe rețelele sociale, marketingul prin e-mail elimină riscul modificărilor algoritmului de pe motoarele de căutare. Prin urmare, este esențial să încorporați o campanie de marketing prin e-mail de succes în strategia dvs. de marketing digital.
2. Marketing de conținut:
Marketingul de conținut include orice conținut unic creat pentru crește interesul clienților. Acest lucru ar putea fi sub formă de postări pe blog, podcasturi sau chiar plăți pentru anunțuri promovate. Pe piața virtuala 47% dintre cumpărători văd trei până la cinci reclame digitale înainte de a interacționa cu un reprezentant de vânzări, iar majoritatea dintre ei se așteaptă ca mărcile să creeze conținut pentru a le câștiga interesul.
Acest lucru se datorează faptului că, prin marketingul de conținut, clienții simt că au un control total asupra a ceea ce aleg să cumpere, ceea ce construiește un nivel ridicat de încredere cu brandul. Conținutul convingător se va asigura că publicul dvs. țintă, potențialii cumpărători și clienții actuali îl găsesc identificabil.
3.Publicitate nativă:
Plata unui site web terță parte pentru a prezenta conținutul mărcii dvs. este publicitate nativă. Se îmbină perfect într-un mod care îi face pe consumatori să simtă din nou că dețin mai mult control asupra conținutului pe care îl văd. De aceea, oamenii văd cu 50% mai multe anunțuri native decât anunțuri banner. În acest fel, publicitatea nativă ajută mărcile să descopere noi segmente de public neexploatate. Instagram face o treabă foarte buna, în cazul în care mărcile se asociază cu el, distribuie postări care seamănă cu stilul de postare al utilizatorului, în timp ce își comercializează produsele. Așadar, pentru a include marketingul nativ în strategia dvs. de media digitală, cel mai bine este să alegeți publicații care rezonează cu marca dvs., în timp ce vă faceți mesajele de marketing cât mai organice posibil.
4. Social Media Marketing:
Cu peste 53% din populația lumii pe rețelele sociale, fiecare brand are nevoie de o strategie puternică de marketing pe rețelele sociale. Întrucât rețelele sociale sunt locul în care oamenii se implică în mare parte din viața lor personală, mărcile au posibilitatea de a intra în legătură cu consumatorii de aici la un nivel autentic și intim. Această oportunitate poate fi valorificată doar prin înțelegerea care anume canal funcționează cel mai bine pentru marca dvs. și personalizarea conținutului pentru acel anumit canal. Deci, eliminarea canalelor de social media care nu vă servesc marca și plasarea eforturilor de marketing în două-trei canale care o fac, vă va optimiza eforturile de marketing. Iată câteva tendințe de care trebuie să țineți cont atunci când vă formați strategia de social media:
Marketing video: HubSpot Research arată că patru dintre primele șase canale pe care consumatorii globali vizionează videoclipuri sunt canale sociale. Așadar, marketingul video prietenos cu bugetul, cu un smartphone simplu și software de editare ar trebui să fie esențial pentru planul de marketing online al mărcii dvs.
Conținut efemer: Este esențial să aveți conținut efemer – unul cu un ciclu de viață limitat. Luați în considerare poveștile Instagram – un exemplu de marketing efemer care are 500 de milioane de utilizatori activi zilnic. Aceasta o face o bază de date pentru consumatori pe care trebuie să o accesați.
Colaborarea cu micro-influenți: Micro-influenceri sunt promotori de rețele sociale cu multi urmăritori, de obicei de la mii până la zeci de mii de urmăritori. Cu toate acestea, nivelul lor ridicat de implicare cu adepții lor le face o modalitate de succes pentru branduri de a intra în legătură cu publicul lor și de a-l transforma în clienți potențiali activi. În plus, sunt mult mai rentabile decât lucrul cu celebrități.
4. Optimizarea pentru motoarele de căutare:
Îmbunătățirea SEO va însemna să vă faceți brandul mai ușor de descoperit online. Cele mai bune practici SEO continuă să se schimbe cu algoritmi, dar iată câteva tendințe recente: Optimizarea conținutului existent: Pe lângă crearea de conținut nou, mărcile ar trebui să reconsidere și optimizarea conținutului existent și reutilizarea acestuia pe toate platformele lor de socializare. În acest fel, tot conținutul tău este permanent relevant și lucrează pentru a-ți crește prezența organică online.
Utilizați metode de căutare vocală: Utilizarea asistenților vocali precum Siri, Alexa și Google Assistant sunt acum destul de comune. Mărcile trebuie să se adapteze la această schimbare a comportamentului consumatorilor pentru a obține informații. Deci, o strategie bună de marketing digital și-ar optimiza conținutul încadrându-l în jurul întrebărilor. În acest fel, consumatorii sunt mai susceptibili de a întâlni conținutul de înaltă calitate al mărcii dvs. în timpul căutării vocale. Publicați conținut calitativ de lungă durată: Deși durata medie de atenție a cititorului modern este scurtă, este conținutul de formă lungă care are performanțe mai bune pe Google – postările cu peste 3000 de cuvinte obțin de 3 ori mai mult trafic, de 4 ori mai multe distribuiri și de 3,5 ori mai multe backlink-uri decât articolele de lungime medie (901). -1200 de cuvinte). Prin urmare, este esențial ca specialiștii în marketing să acorde prioritate publicării a cel puțin 1-2 postări de blog lungi în strategia lor digitală mai extinsă.
5. Design site: Site-uri web compatibile cu dispozitivele mobile:
48% dintre consumatori încep cercetarea mobilă cu un motor de căutare, iar prima poziție în rezultatele căutării Google pe mobil are o rată de clic de 31,35%. Așadar, mărcile trebuie să se asigure că site-urile lor sunt prietenoase cu dispozitivele mobile sau, cel mai probabil, vor pierde un procent mare de potențiali consumatori.
Îmbunătățiți experiența pe site: Nu este nimic mai frustrant pentru clienți decât aterizarea pe un site web care se încarcă lent, plin de ferestre pop-up și greu de navigat pentru informațiile de care aveți nevoie. Deci, investirea timpului și a resurselor în dezordinea site-ului dvs. și a avea un design curat și atrăgător va ajuta mărcile să rețină cititorii. Domeniul strategiilor de marketing digital este foarte larg. Acesta este, probabil, ceea ce îl face atractiv pentru majoritatea oamenilor – indiferent dacă sunteți un creativ, un strateg sau un pasionat de tehnologie, există oportunități de specializare pentru orice fel de interes în această industrie.
O carieră in 2022 si chiar 2023, este cea mai potrivită pentru cei care prosperă în medii solicitante și provocatoare. Deoarece marketingul digital de succes se bazează pe înțelegerea schimbării constante a comportamentului consumatorilor.
Este, de asemenea, o profesie care este cel mai probabil să rămână permanent relevantă pentru vremurile noastre.
Potrivit unui raport recent, utilizarea „constantă” a internetului în rândul adulților a crescut cu 5% în ultimii trei ani. Aceasta înseamnă că numărul de persoane care intră online este în continuare în creștere. Marketingul digital este o carieră de viitor, în creștere progresivă în primul rând digitală.
Comments