Strategii și Tehnici de Analiză Financiară în Transportul Rutier de Mărfuri
Strategii și Tehnici de Analiză Financiară în Transportul Rutier de Mărfuri
Curs ONLINE – LIVE de Analiză Financiară pentru Managerii din Transporturile Rutiere
CURS 100% practic de specializare ÎN Managementul performanțelor
Tehnici de Analiză Economico-Financiară a Companiilor din Domeniul Transportului Rutier de Mărfuri
🎓
Nivel de dificultate – începător ★☆☆☆☆
⏰ Durată: 2 zile 🌐 Format: Live (Microsoft Teams )
Program de formare profesionala continua | Analiză Economico-Financiară Aplicată: De la Inițiere la Perfecționare pentru Managerii din Transportul Rutier de Mărfuri
Avizat de
Ministerul Muncii și Ministerul Educației
Cursul de analiza financiară vă învață cum să efectuați o evaluare financiară detaliată a oricărei organizații. Veți învăța să utilizați diverse rapoarte derivate din situațiile financiare și, de asemenea, veți descoperi cele mai bune practici pentru a prezenta concluziile în Excel.
Programul oferă completare și recunoaștere de competențe pentru următoarele profesii:
„Manager / Director General societăți din industria transportului rutier de mărfuri,”
„Manager Transport Rutier de Mărfuri. „
Ce învățăm să interpretăm?
- Lichiditate & Solvabilitate
- Cash Flow (Trezorerie)
- Marje de profitabilitate
- Analiza veniturilor și a cheltuielilor
- Indicatori de rotatie
- Comportament de plată.
Financial Analyst
Anamaria Popa, Lect. Dr. Responsabil program
contact@amc360.ro
tel. 0749 542 991
Program de perfecționare în administrarea afacerilor
Următoarele perioade de desfășurare a cursului în 2024
Cursul va fi organizat Online-Live prin Microsoft Teams orar: 09:00 – 13:00
Data | Înscriere |
---|---|
Modulul 1 Sâmbătă 18 Mai 2024 Modulul 2 Sâmbătă 25 Mai 2024 | grupă în formare ➡️ |
Modulul 1 Sâmbătă 08 Iunie 2024 Modulul 2 Sâmbătă 15 Iunie 2024 | grupă în formare ➡️ |
Curriculum
Modulul 1 Analiza poziţiei financiare a companiei (Analiza financiara – Bilanțul) ⤵️
Bilanțul sau Situația poziției financiare sau Situația activelor, datoriilor și capitalurilor proprii
1.1. Analiza dinamică/orizontală a evoluției – INDICI
1.2. Analiza statică/verticală de structură – RATE
1.3. Analiza echilibrului financiar pe termen scurt și lung (Analiza lichidității și solvabilității)
1.4. Analiza capitalului de lucru
Termeni cheie: Analiză financiară, Analist financiar, indicatori financiari, Rapoarte financiare, Evaluare financiară, Performanță financiară, Planificare financiară, Analiză de bilanț, Analiză de flux de numerar, Risc financiar, Strategie financiară
Modulul 2 Analiza performanţei financiare a companiei (Analiza financiara – Contul de Profit și Pierdere) ⤵️
2.1. Analiza dinamică/orizontală a evoluției – INDICI
2.2. Analiza statică/verticală de structură – RATE
2.3. Analiza ratelor de rentabilitate și Analiza DuPont
2.4. Analiza valorii adăugate
Modulul 3 Analiza modificării poziției financiare a companiei (Situația Fluxurilor de Trezorerie) ⤵️
3.1. Analiza dinamică/orizontală a evoluției – INDICI
3.2. Analiza statică/verticală de structură – RATE
3.3. Analiza ratelor de rentabilitate cash
Modulul 4 Analiza riscului de faliment ⤵️
4.1. Modelul Altman
4.2. Modelul Taffler
4.3. Modelul Conan-Holder
4.4. Modelul Anghel
Modului 5 Dashboard-ul cu indicatorii cheie de performanță (KPI) ⤵️
KPI – Key Performance Indicator – centralizați in DashBoard-ul pus la dispoziție de noi pentru Top Management / departamentul financiar – contabil / vânzări și marketing / logistică / producție / manageri de proiect
Studii de caz
Companiile, sectoarele și industriile pe care le vom analiza pe parcursul programului
Analizăm companii mici / mijlocii / mari românești din domeniul transportului rutier de marfuri
ANALIZĂM : TOP 10 COMPANII
- INTERNAŢIONAL ALEXANDER SRL
- DOLO TRANS OLIMP SRL
- RIN TRANS ACTIV SRL
- VOS LOGISTICS CARGO S.A.
- DUVENBECK LOGISTIK SRL
- QUEHENBERGER LOGISTICS ROU SRL
- CARRION EXPEDITION SRL
- ROUTIER EUROPEAN TRANSPORT SRL
- FILIP SRL
- BOLINTIȘ AGRO SRL
Analiza dinamica si statica a companiei SUBIECT pe 5 ani
Analizam sectorul cod CAEN 4941 – Transporturi rutiere de marfuri
Managementul eficient al capitalului de lucru in sectorul 4941 – Transporturi rutiere de marfuri
Managementul eficient al cash flow-ului (numerarului)
Riscul financiar în compania SUBIECT | riscul SECTORULUI
Lectori
Anamaria Popa, Dr. în Finanțe și Analiză Financiară este lectorul acestor serii de cursuri și va oferi o abordare practică, menită să asiste participanții în înțelegerea pas cu pas a indicatorilor financiari cheie.
Lectorii nostri sunt specialiști în Analiză Economico-Financiară, Finanțe Publice, Fiscalitate, Standing Financiar, Afaceri de familie, Comportament Fiscal, Neurobusiness și Teoria Jocurilor pentru Afaceri din România. Mai multe ….
Nivelul de aprofundare și sofisticare crește cu fiecare capitol, astfel încât, la final, fiecare participant va putea să își formeze, cultive și perfecționeze raționamentele logice și corecte pentru tratarea oricărei situații din perspectiva mediului de afaceri național și internațional din domeniul transportului rutier de mărfuri.
🎓
Cei mai buni directori executivi doresc o perspectivă rapidă asupra a ceea ce contează cel mai mult.
Acest lucru le permite să acționeze rapid în luarea deciziilor vitale. Începe și tu să înveți analiză financiară!
Pentru înregistrarea unor grupuri mai mari de 3 persoane ne puteți contacta via email: contact@amc360.ro sau la tel 0749 542 991.
Beneficii pentru tine:
- Înțelegeți ce se află în spatele indicatorilor financiari,
- Înțelegeți sănătatea financiară intrinsecă (analiza fundamentală) a firmei analizate,
- Înțelegeți competitivitatea companiei analizate prin comparație cu industria relevantă,
- Înțelegeți argumentele principale pentru limita de credit recomandată de o bancă și riscul companiei analizate,
- Este o investiție în tine care îți pot crește șansele de angajare și potențialul salarial,
- Vă poate ajuta să vă deschideți propria afacere,
- Veți dezvolta un cadru pentru rezolvarea problemelor,
- Vei crește ca lider sau manager,
- Veți construi o perspectivă globală asupra afacerii,
- Vei putea vedea afacerea din diverse puncte de vedere.
PERSPECTIVĂ ÎN CARIERA DE ANALIST FINANCIAR / ANALIST AFACERI
Cursul vă oferă cunoștințele, informațiile și abilitățile necesare pentru a colecta, analiza și interpreta datele, transformându-le în informații valoroase pentru companie.
Participând la acest curs, veți învăța să vă implicați în afaceri într-un mod proactiv, având acces complet la resursele umane și electronice necesare pentru a profita de oportunitățile favorabile în afaceri.
Acest curs vă deschide calea către profesia de Analist de Afaceri, pe care o puteți practica atât ca profesie independentă, cât și ca o completare a pregătirii dvs. profesionale actuale.
Pentru cine este acest program?
Cursul este destinat persoanelor din mediul privat sau public – indiferent dacă sunt angajate sau nu. Cursanții noștri sunt persoane de cele mai multe ori fără studii din domeniul economico-financiar, în continuă dezvoltare personală, profesională.
O mare parte din cursanții sunt cu realizări profesionale remarcabile, care doresc să-și structureze experiența dobândită în activitatea zilnică. Unii sunt la început de drum și simt nevoia unui sprijin teoretic.
- ANTREPRENOR – devenind mai eficient și mai organizat, obții o perspectivă de ansamblu asupra companiei tale și competențe antreprenoriale pentru business-uri inteligente,
- MANAGER NONFINANCIAR/ EXECUTIV – pentru a obține o viziune de ansamblu asupra situației financiare a companiei,
- PERSOANĂ CARE VREA SĂ AVANSEZE ÎN CARIERĂ sau să încerce o carieră nouă,
CERTIFICATELE de participare
După finalizarea cu succes a cursului de Analist Financiar vei primi:
Certificat emis de Centrul European de Studii Financiare. Se acorda cursanților participanți.
Prin acest program, veți dobândi
- Cunoștințe practice referitoare la cadrul legislativ actual aplicabil în mediul economic, esențiale pentru administrarea eficientă și performantă a afacerilor.
- Abilități în utilizarea concretă a instrumentelor de management afaceri.
- Competența de a aplica principiile unei afaceri sănătoase.
- Capacitatea de a dezvolta afaceri pentru a obține cele mai bune rezultate organizaționale.
- Acces la materiale și modele care vă vor fi de ajutor în practică.
- Îndrumare continuă din partea formatorului pe întreg parcursul programului, cu sesiuni de întrebări și răspunsuri.
- Un modul special pentru pregătirea pentru susținerea examenului de absolvire.
- Oportunitatea de a lucra independent, oferind servicii de consultanță în domeniul afacerilor.
- Această experiență educațională vă va pregăti pentru o carieră în lumea afacerilor și vă va oferi cunoștințele și instrumentele necesare pentru a obține succesul în mediul de afaceri.
Prezentare lectori
Dr. Anamaria Popa – Coordonator program
A obţinut titlul de doctor în finanțe – specializarea Managementul performanței și riscurilor, la Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca, dupǎ ce a absolvit un program de licenţǎ şi douǎ de masterat (în small business).
Tel: 0758758862 / anamariapopaamc@gmail.com
Ce spun cursanții despre cursul de analiză financiară
„Cursul îți deschide orizontul spre foarte multe situații în care pot fi aplicate cunoștințe de afaceri și te ajută să îți consolidezi noțiunile pe care le întâlnești în domeniul afacerilor. Este un program interesant și foarte flexibil, astfel încât poți cu ușurință să-l urmezi chiar dacă ai un job. Îl recomand cu încredere!”
— Ana Danila,Cursant
„Recomand programul tuturor celor care vor să devină consultanți în domeniul afacerilor sau să se perfecționeze în acest domeniu. Este printre puținele programe de formare profesionale în business de la nivel național care poate fi echivalat la nivel european .”
— Ioana Suciu, Cursant
Vezi toate cursurile noastre.
Introducere
Companiile de transport intern și internațional au ca principal activ imobilizat flota de vehicule comerciale de transport. Există mai multe metode de finanțare a flotei: credit de investiții, leasing financiar și leasing operațional cu includerea serviciilor de management de flotă. Ultima soluție este și cea preferată, întrucât investitorul este în măsură să cunoască exact costul lunar per kilometru pe care îl are cu un vehicul comercial și, deci, poate calcula precis profitabilitatea pe unitate de transport, pe contract comercial.
Serviciile incluse în pachetul de finanțare acoperă revizia și service-ul vehiculului, schimbul de anvelope vară-iarnă, asigurarea CASCO și de răspundere civilă, costul reparațiilor neprevăzute și inclusiv acordarea unui vehicul la schimb când este necesar. De asemenea, se asigură recuperarea și revânzarea vehiculului la un preț dat, cunoscut, după o perioadă agreată de comun acord, de regulă 3-4 ani. Pentru toate aceste servicii, dar și pentru finanțarea propriu-zisă, firma de leasing operațional solicită plata unei sume fixe lunare per vehicul, similar unui abonament telefonic. Piața leasingului operațional în acest domeniu este în continuă creștere și tinde să înghită leasingul clasic financiar sau creditul de investiții.
Companiile au în permanență grijă ca flota să fie într-o stare bună de funcționare, cu un grad de depreciere mediu de sub 50%, având o politică permanentă de achiziție de vehicule noi și vânzare a vehiculelor uzate. Contractele comerciale de transport intern și internațional prevăd clauze clare referitoare la timpul maxim în care trebuie livrată marfa, penalitățile de întârziere, precum și clauzele dure de reziliere a contractului ca urmare a performării unui serviciu de slabă calitate. Marjele de preț din ce în ce mai înguste practicate de piață în acest domeniu obligă transportatorii să-și monitorizeze costurile la nivel de 1 EURO, întrucât transportul este un business de volum, cu marje operaționale de maxim 10-14%. Orice derapaj al costurilor, în condițiile unui grad de îndatorare la finanțatori în permanență ridicat, poate distruge întreaga afacere.
În bilanțul transportatorilor nu întâlnim stocuri.
Într-adevăr, aceasta este principala deosebire față de o firmă de distribuție de exemplu, faptul că transportatorul operează cu stocul altora. Lipsa stocurilor determină o lipsă a nevoii de finanțare a companiei prin linii de credit, ca urmare a unui necesar de finanțare scăzut; companiile din domeniul transporturilor care au linii de credit de valori ridicate (echivalentul a 2-3 luni de vânzări), cu siguranță au fie mari probleme cu încasările creanțelor, fie au o lipsă cronică de capitaluri proprii, ceea ce determină dezechilibre structurale grave în bilanț (fond de rulment negativ). Sau, mai simplu, firma a suferit o scădere bruscă a cifrei de afaceri, de peste 30%, a înregistrat concomitent pierderi din exploatare și pierderi nete și este susținută pe perfuzii de linia de credit pe care nu a putut-o diminua/rambursa.
Creanțele în acest domeniu trebuie să aibă o rotație de 30 zile, maxim 45 zile. Serviciul de transport, ca orice alt serviciu, trebuie plătit de beneficiar într-un timp limitat, decent. În general, în piață, serviciile sunt plătite la vedere sau în mai puțin de 30 zile (la finele lunii calendaristice), serviciul de transport nu face excepții. Atunci când în bilanț întâlnim rotații ale creanțelor spre 60 zile, este vorba, de regulă, de un client incert, care nu a plătit de peste 120 zile (și probabil nu va mai plăti vreodată), ceea ce denaturează rotația globală a creanțelor. Există, bineînțeles, și cazul tradiționalei firme din grup, o companie de talie mică sau mare față de care firma noastră oferă servicii de transport; fiind un serviciu prestat în cadrul aceluiași grup, acționarii pot decide să nu fie plătit o perioadă; astfel de decizii arbitrare, care sunt independente de sensul economic, prezintă riscuri majore pentru finanțator. Din acest motiv, întotdeauna în aceste cazuri, acordarea unei finanțări va fi condiționată de semnarea în calitate de co-debitor și co-împrumutat și de către celelalte firme din grup, aceștia răspunzând solidar în cazul unui default.
Capitalurile proprii de valori reduse: 10%-20%. Toate afacerile de transport au pornit de la un singur camion și s-au dezvoltat în timp. Marjele nete relativ mici din domeniu, permanenta nevoie de investiții în reînnoirea parcului de vehicule, precum și inevitabilul ciclu economic care aduce în perioada de criză clienți ce nu plătesc (pierderi) sau marje infime, determină ca acumularea capitalului în companie să se facă lent, pe parcursul a 5-10 ani. Dotarea relativ limitată cu capital propriu face ca aceste companii să aibă un grad de îndatorare ridicat în permanență, fapt ce va stârni de fiecare dată discuții la nivel de Comitet de Credit pentru luarea unei decizii de finanțare.
Odată cu creșterea mărimii companiei, la un anumit punct se va pune în discuție necesitatea dezvoltării unui centru logistic propriu. Orice firmă de transport are un sediu unde își desfășoară activitatea, însă toți acești investitori visează la un centru logistic construit conform particularităților business-ului lor, localizat în afara orașelor, dacă este posibil în apropierea unei autostrăzi. Acest lucru este absolut normal, însă un proiect demarat înainte de vreme, grăbit, de o firmă ce nu și-a consolidat încă sursele proprii de finanțare și care nu a atins o dimensiune apreciabilă și diversificată a portofoliului de contracte, poate îngenunchea întreaga afacere printr-o investiție de o asemenea anvergură. De ce? Pentru că un centru logistic de talie medie costă 5-7 MEUR, creditul solicitat va fi de cel puțin 4-6 MEUR, ceea ce va pune în sarcina companiei o datorie neproductivă greu de suportat. Da, se scad/elimină cheltuielile cu chiria, spațiul este personalizat conform nevoilor companiei, însă creșterea îndatorării va pune în pericol activitatea companiei pentru mai mulți ani la rând.
Datoriile către furnizori sunt relativ scăzute, rotația acestora este mai mică de 30 zile. Firmele mici de transport achită principalul lor cost, combustibilul, cu plata la vedere, spot. Companiile de talie mică și mare și-au negociat un termen de plată de 5-30 zile, însă nu mai mult. Rotații ale furnizorilor de 45-60 zile, ascund de regulă incapacitatea parțială a companiei de a-și plăti datoriile, în special salariile, ceea ce este un lucru grav din perspectiva unui finanțator.