Astăzi, datele conduc piața si lumea afacerilor.
Experții în analiza afacerii folosesc aceste date pentru a facilita deciziile de afaceri. Cu toate acestea, noutatea relativă a acestei opțiuni de carieră dă naștere la mai multe întrebări, cea mai importantă fiind: ce face un Expert în afaceri?
În ciuda îndeplinirii unor funcții asemănătoare unui analist de date, acestea sunt două profesii sunt diferite și cu responsabilități distincte. Analiza datelor are analiza în centrul său, în timp ce analiza afacerii este mai contextuală. O abordare tradițională de analiză a datelor se referă la procesul de analiză a unor cantități masive de date pentru a oferi o bază pentru viitor. Experții în afaceri privesc și în trecut. Ei identifică modele de urmat folosind instrumente de afaceri prefabricate și date istorice disponibile pentru a vedea strategia de afaceri actuală. Acestea oferă un accent mai restrâns pe graficul creșterii unei afaceri și sunt acum solicitate în diverse industrii și domenii de activitate, deoarece cantitatea de date disponibile continuă să crească și să evolueze.
Ce este Expertul în informații pentru afacerii?
Analiza afacerii folosește trei metode pentru a obține informații bazate pe date și pentru a lua decizii de afaceri eficiente. Aceste metode sunt:
- Analiza descriptivă: această metodă informează companiile despre ceea ce sa întâmplat,
- Analiza predictivă: această metodă ajută companiile cu posibile soluții pentru viitor,
- Analiza prescriptivă: această metodă le spune companiilor calea corectă pentru a supraviețui în viitor.
Expertul în informații pentru afaceri combină aceste metode pentru a crea o structură cuprinzătoare pentru luarea deciziilor și pentru a acționa pe baza informațiilor și resurselor disponibile.
Mai multe despre analiza afacerii
Simultan cu producția nelimitată de date, companiile sunt, de asemenea, nerăbdătoare să folosească aceste date pentru a profita la maximum în afaceri. Aceasta înseamnă o cerere mai mare de Experți în informații pentru afaceri pe viitor. Ocupațiile asociate cu domeniul economic, financiar și de management sunt previzionate să crească cu 8,4% până în 2024. Mai simplu spus, Experții în analiza afacerii sunt motoarele creșterii și eficienței unei organizații.
Un studiu rapid și un răspuns și mai rapid la condițiile în schimbare ale pieței sunt cele mai importante responsabilități pe care le asumă Experții în analiza afacerii.
Experții în analiza afacerii sunt esențiali pentru succesul unei organizații și îndeplinesc mai multe funcții cheie.
Ce face un astfel de expert?
În timpul furtunii, Experții în analiza afacerii ajută companiile să supraviețuiască si chiar sa urmeze calea către eficiență maximă. Acesta poate părea un proces simplu, dar este mult mai nuanțat. Pe măsură ce apar modele de afaceri noi, experți răspund la datele disponibile. Experții în analiza afacerii continuă acest proces obținând informații semnificative, identificând date care îmbunătățesc performanța afacerii și introducând practici pentru a maximiza valoarea afacerii pentru toate părțile interesate.
Experții în analiza afacerii facilitează, de asemenea, procesul de transformare digitală pentru multe companii. Aceștia navighează prin complexitățile transformărilor creând o cale strategică pentru creșterea digitală. În plus, ei reduc diferența dintre afaceri și IT evaluând cerințele tehnologice și testând soluții bazate pe date și pe tehnologie.
Companiile mici și start-upurile au nevoie de expert în informații pentru afaceri?
Pentru a supraviețui și a avea succes într-o economie condusă spre digitalizare, companiile trebuie să se echipeze pentru a valorifica datele pentru cele mai eficiente soluții de afaceri.
Experții în analiza afacerii oferă îndrumări și direcții, urmăresc și testează condițiile în schimbare ale pieței și folosesc resurse pentru a realiza cel mai bine obiectivele în afaceri. Experții în analiza afacerii sunt de asemenea, lipiciul care ține împreună afacerile de toate dimensiunile. Ei inspiră schimbarea în cadrul organizațiilor pentru a le menține la egalitate cu perturbările care au loc rapid în jurul lor. Agilitatea în manipularea datelor, interpretare și analiză, combinată cu perspicacitatea excelentă în afaceri, sunt abilitățile necesare pentru Experții în analiza afacerii.
Experții în analiza afacerii sunt orientați spre soluții, se concentrează pe reducerea costurilor și optimizează creșterea constantă a afacerii.
Dependența tot mai mare de Experții în analiza afacerii a numeroase organizații din întreaga lume nu este o surpriză și nici nu este o practică care s-ar putea diminua în curând.
Responsabilitățile cheie ale unui Expert în afaceri
Pentru a înțelege ce face un Expert în informații pentru afaceri, iată o listă de verificare a unor responsabilități pe care le are în viața de zi cu zi:
- Identificarea nevoilor și cerințelor afacerii și oferirea de soluții profitabile de care poate beneficia afacerea în ansamblu,
- Colaborarea cu echipele de dezvoltare pentru a proiecta soluții specifice,
- Realizarea modelelor de date actuale,
- Lucrați în mod constant pentru a oferi valoare tuturor părților interesate,
- Creați vizualizări de date pentru a urmări toate părțile proiectului,
- Asumarea unei game largi de responsabilități care contribuie la o mai bună luare a deciziilor .
Top 5 abilități de expert în afaceri
În timp ce responsabilitățile unui expert în afaceri variază de la o afacere la alta, sunt profund afectate de condițiile de piață în schimbare.
Pe măsură ce peisajul afacerilor evoluează, la fel va evolua și rolul unui expert. Mai jos sunt câteva abilități pe care trebuie să le aibă toți Experții în analiza afacerii pentru a a-și îndeplini rolul.
1. Colectarea datelor
Colectarea și gestionarea cu atenție a datelor este cheia analizei în afaceri. Cunoașterea diferitelor metode de colectare a datelor este esențială.
2. Vizualizarea datelor
Odată ce datele sunt colectate și procesate, acestea trebuie împărțite în numere și modele pentru o interpretare ușoară și pentru a ajuta toți cei din organizație să descopere perspective.
3. Abilități tehnice
Pentru a transmite deciziile și practicile de urmat în afaceri, Experții în analiza afacerii trebuie să posede expertiză tehnică și tehnologică. Conștientizarea dezvoltărilor tehnice împreună cu capacitatea de a le învăța și de a evalua utilitatea lor pentru afacere este o abilitate crucială pentru Experții în analiza afacerii.
4. Abilități analitice
Menținerea la curent cu nevoile în schimbare ale părților interesate și analizarea constantă a datelor disponibile este o abilitate importantă pentru Experții în analiza afacerii.
5. Abilități manageriale
În timp ce datele se află în centrul muncii experților în afaceri, conducerea și gestionarea diferitelor echipe din cadrul unei afaceri, comunicarea obiectivelor comune, monitorizarea tendințelor pieței și urmărirea progresului sunt abilități manageriale absolut necesare.
Experții în analiza afacerii vs analiști de date
Atât experții în analiza afacerii, cât și analiștii de date lucrează îndeaproape cu datele. Obiectivele lor în cadrul unei organizații sunt, de asemenea, destul de asemănătoare – pentru a ajuta la îmbunătățirea deciziilor economico-financiare.
Cu toate acestea, abordarea datelor, precum și tratarea acestora este diferită una de cealaltă.
Analiștii de date adună, organizează, analizează, vizualizează și utilizează datele existente pentru a informa managerii. Analiștii de date împuternicesc deciziile pe care le ia o organizație.
Experții în afacerii folosesc datele pentru a identifica preocupările companiei, pentru a le aborda și pentru a oferi soluții potrivite. De asemenea, ei caută oportunități de creștere și dezvoltă strategii de afaceri folosind datele disponibile.
Experții în analiza afacerii și de date diferă, de asemenea, în seturi de competențe.
Analiștii de date necesită abilități precum analiza statistică, cunoașterea structurilor de date și programarea statistică.
În timp ce Experții în analiza afacerii folosesc abilități precum prototiparea, rezolvarea problemelor, înțelegerea structurilor de afaceri și indicatori de performanță și previziune.
Perspectivă de carieră pentru un Expert în informații pentru afaceri
Se așteaptă ca oportunitățile pentru experții în informații pentru afaceri să crească cu 14% până în 2030.
Experții în analiza afacerii sunt nevoia momentului. Pentru a valorifica transformarea digitală masivă, companiile trebuie să caute ajutor de la Experții în analiza afacerii pentru a le ajuta să navigheze pe piață. Prin urmare, cererea de analiști de afaceri pare să crească constant. Un fundal educațional puternic, combinat cu abilități relevante poate prezenta o serie de oportunități pentru Experții în analiza afacerii.
Pe lângă potențialul mare de creștere și stabilitate în cariera lor, Experții în analiza afacerii se pot aștepta și la salarii extrem de competitive, în România salariul mediu este de 2000 euro pe luna. Domeniul analizei de afaceri evoluează rapid. Afacerile se străduiesc să treacă înaintea concurenței. Cu toate acestea, atunci când au loc modificări pentru creșterea digitalizării, poate duce la o anumită instabilitate. Pentru a evita acest lucru și pentru a continua să funcționeze progresiv, companiile din toate industriile se bazează foarte mult pe Experții în analiza afacerii.
Ce instrumente folosește un analist de afaceri?
Instrumentele folosite în analiza afacerii, îi ajută pe analiști să colecteze, să interpreteze și să analizeze mai bine datele. Aceste instrumente ajută, de asemenea, Experții în analiza afacerii să colaboreze cu diverse părți interesate și echipe din organizație, precum și să țină evidența progresului acestora. Instrumentele pentru managementul proiectelor, analiza afacerii și modelarea afacerii îi pot ajuta foarte mult pe Experții în analiza afacerii.
Pentru a afla mai multe despre instrumentele de analiză a afacerilor și pentru a obține competențe potrivite pentru un expert, vedeți cursurile noastre pe www.amc360.ro .
Comments